Lowcarblunch

Tips till er som äter någon slags lågkolhydratskost. Broccolimos! Såå himla gott! Jag kokade bara broccolin och mosade den med en gaffel tillsammans med lite smör, salt och minimatlagningsgrädde. Det åt jag till lunch igår tillsammans med Tandoorikyckling.


OBS! Jag går ej på LCHF! Det har ju varit många diskussioner om LCHF och amning, bland annat, och det verkar inte finnas några klarheter varken för eller emot. Jag uteslöt helt kolhydrater när jag ville gå ner i vikt men läste sen att det eventuellt kunde vara dåligt för barnet, och det vill jag ju inte riskera. Jag ska dock poängtera att det funkar, mina extrakilon bara rann av. Men jag tror på balans, försöker dock att inte äta så mycket av vitt bröd, vitt pasta och sådant. Det ÄR svårare att hålla vikten efter en graviditet, innan har jag kunnat äta massa skit utan att det synts på vågen, men så är det inte längre. Och det tror jag faktiskt var en räddning för min hälsa, för konstigt nog är man ofta mer uppmärksam på sin vikt än sin allmäna hälsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0