Lowcarbfrulle

Till frukost hoppade jag min älskade quinoagröt och gjorde en god omelett istället. Det åt jag till frukost jämt förut, när jag ville gå ner mina mammakilon.
De flesta har väl hört talas om både LCHF och GI och vet att kolhydrater spelar en större roll i viktkontroll än vad man tidigare trott, och det är mycket lättare att undvika kolhydrater än att räkna kalorier, enligt mig.
Man kan dessutom äta sig mätt på så mycket annat.
Ägg och BACON till frukost, som LCHF förespråkar, känns däremot inte alls särskilt fräscht. Åt det ett tag men kände mig bara äcklig efter det.
Kommer dock skriva lite mer om vad jag tycker om lågkolhydratkost sen.
Så här ser i alla fall min omelett ut:


Nästan som en pizza! Detta använder jag:

Två hela ägg och en äggvita
Tomat
Champinjoner
Paprika
Rödlök
Ruccola
Salt och peppar
Skivat kalkonpålägg
Riven 10% Västanost

Mums!

En fråga: VARFÖR skär sig sojamjölk i kaffe? Har googlat detta och provat allt möjligt - hälla mjölken över en sked, värma mjölken före, var noga med att inte hälla i mjölken när kaffet är i rörelse, vänta ett tag med att röra efter man hällt i mjölken, hälla i långsamt, hälla i snabbt... Ja det finns många tips. Och ibland funkar det, men ibland inte. Konstigt. Fattar inte vad det beror på.


Yuk!

Kommentarer
Postat av: Cissi

haha jag bor i västernorrland, det känns sjukt tidigt med snö!!

2010-10-14 @ 13:37:13
URL: http://cviklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0