Egen granolamusli

Oj vad jag har pysslat idag. Gjort egen mandelmjölk OCH egen musli. Har dessutom gjort inbjudningskort till Dylans namngivningsceremoni, haft besök av en fin vän och tränat. Utöver alla husmors- och mammasysslor. Puh!

Här kommer receptet på min granola, man kan egentligen ha i lite vad man vill. Skillnaden på vanlig musli och granola är väl egentligen bara att man "bakar" granolan i ugn. Såå himla gott!


Detta hade jag i:

Krossat bovete
Solroskärnor
Sojaflingor
Quinoaflingor
Hela linfrön
Psylliumfrön
Pumpakärnor
Kanel
Kardemumma
Cocosfett
Agavesirap
Vatten

Jag måttade inte utan hällde bara i lite av varje och rörde ihop till en smet.


Bred ut granolan på en plåt med bakplåtspapper och kör i ugnen, jag hade den inne i ca 25-30 minuter på 170°


Sen blandade jag även i torkade tranbär, gojibär och blåbär.

Jag åt den först med kesellavanilj som efterrätt och sen efter träningen med mjölk, blev lite fööör gott! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0